.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

بخشی از مقاله مورد نظر :

 

 

يكي از بخش هاي مهم بيمارستان كه از نظر اطلاعاتي حقوقي تجزيه و تحليل عملكرد           بخش هاي بيمارستان پژوهش هاي پزشكي و مطالعات اهميت بسزايي دارد ، بخش نگهداري اسناد و مدارك پزشكي است . بخش مدارك پزشكي را محور توسعه فرماي ساير بخش ها دانستند .

خدمات اين بخش موجب افزايش كيفيت در خدمات ساير تخصص هاي شاغل در هر مركز و مديريت آن مي شود . پايگاه و نقش مدارك پزشكي به عنوان يك تخصص و ابزار مؤثر در افزايش كيفيت خدمات بهداشتي درماني استفاده بهينه از امكانات و منابع بيمارستاني و حمايت از ساير تخصص هاي بهداشتي و درماني بيمار ، آشكار ساخته است .

امروز مدارك پزشكي ، مجموعه اي جمع آوري شده از اطلاعات حياتي و تاريخچه ي درماني بيمار است . تصميم گيري بر اساس اطلاعات صحيح و درست در محيط هاي بهداشتي درماني موجب ارزش افزوده هاي زيادي در زمينه ي ارتقاي كيفيت خدمات ، استفاده صحيح از منابع كاهش ساير هزينه ها و ارتقاي كيفيت خدمات ، استفاده صحيح از منابع كاهش ساير هزينه ها و ارتقاي ميزان رضايت دريافت كنندگان مي شود .

بخش مدارك پزشكي بيمارستان ها موظف است در هر صورت چه ارجاع بيمار به سطح بالاتر و يا ترخيص بيمار با يك برگ خلاصه پرونده براي ادامه درمان بيمار و اطلاع رساني به پزشكان ساير مراكز اعم از سرپايي و بستري در اختيار بيمار قرار دهد . نقش اطلاعات و اطلاع رساني در نظام ملي بهداشت و درمان به قدري حياتي و تعيين كننده است كه گاهي اوقات ارزش آن را مي توان به اندازه نجات انساني از مرگ برشمرد .

اساسي ترين وظيفه تخصصي مدارك پزشكي در سيستم بهداشت و درمان ، اطلاع رساني به عوامل مختلف سيستم بهداشت و درمان براي تحقق اهداف نظام است و فلسفه و اساس ايجاد رشته تخصصي مدارك پزشكي در مراكز عالي ، مديريت اطلاعات هدفمند در هر مركز و نهايتاً در كل نظام ارائه خدمات بهداشتي درماني كشور است .

مدارك پزشكي ابزاري است كه هر كس متناسب با تفكر و سطح تخصصش مي تواند در جهت ارتقاي خدمات و وظايف خود از آن استفاده كند و در اين رهگذر هر چه تفكر سيستمي به عنوان بزرگترين نياز مديريتي در بيمارستان ها و مراكز درماني بيشتر حاكم باشد به مدارك پزشكي ارزش و بهاي بيشتري از طرف مديريت داده خواهد شد .

با توجه به اين كه اين واحد از مهمترين مراجع دستيابي به اطلاعات بهداشتي و درماني در رابطه با بيمار و افراد و نحوه مديريت و كارايي پرسنل بهداشتي درماني است براي اينكه مدارك پزشكي كارايي خود را بهتر نشان دهد تحقيق در مورد معضلات و مشكلات بخش  و مقايسه آن با استاندارد چهاني از ضروريات به نظر مي رسد .

 

2-1 بيان مسئله

واحد مدارك پزشكي به عنوان گنجينه اطلاعاتي جايگاه خاصي در زمينه ي تحقيقات         بهداشتي درماني دارد و چون آن از ضروريات حتمي يك بيمارستان است . پرونده هاي بيمارستان در واحد مدارك پزشكي وسيله اي با ارزش و قابل اعتمادي جهت مديريت و برنامه ريزي هاي خدمات بهداشتي درماني است . اولين هدف از نگهداري مدارك پزشكي ارتقاي سطح كيفيت درمان بيماران است . مدارك پزشكي براي تشخيص فوري ، درمان به موقع ، رفاه بيمار در مراجعات بعدي و در زندگي آينده ي او يك امر حياتي است . ( صدقياني 1377 )

هر كشوري خواه ناخواه داراي استاندارد يا معيار براي ارائه خدمات بهداشتي درماني است . ويژگي اين معيارها از كشوري تا كشور ديگر و حتي بر حسب منطقه متفاوت است . نظام بهداشتي درماني به هر صورتي كه باشند خواه با مشاركت بخش دولتي يا خصوصي وجود استانداردهاي روشن و جامع به منظور ارزيابي ارائه خدمات بهداشتي درماني اجتناب ناپذير مي نمايد . بايد گفت بدون وجود استانداردها امكان ارزيابي مراقبت هاي بهداشتي درماني نيز وجود نخواهد داشت

 

 

 

فرمت : Word

حجم : 1.6 مگابایت

منبع : تحقیق دانلود

پسورد : tahgigdl.loxblog.com

 

 

 

برای دانلود پارت 1 کلیک کنید

برای دانلود پارت 2 کلیک کنید

برای دانلود پارت 3 کلیک کنید

برای دانلود پارت 4 کلیک کنید

برای دانلود پارت 5 کلیک کنید

برای دانلود پارت 6 کلیک کنید

برای دانلود پارت 7 کلیک کنید

برای دانلود پارت 8 کلیک کنید

برای دانلود پارت 9 کلیک کنید





:: موضوعات مرتبط: تحقیق مقاله پروژه پایان نامه , اقتصاد , آموزشی , پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: بیمارستان , میزان رعایت استاندارد , استاندارد در بیمارستان , میزان رعایت استاندارد در بیمارستان , بخش پژوهش بیمارستان , تحقیق دانلود , تحقیق دانلود , ,
:: بازدید از این مطلب : 2436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : وحید معصومیان
ت : پنج شنبه 4 مهر 1392
.
مطالب مرتبط با این پست

موضوعات
صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی